Ense Kalınlığı Olan Bebekler

BebeÄŸin ense kalınlığı, diÄŸer bir deyiÅŸle ense saydamlığı kalınlığı, ultrason aleti ile bebeÄŸe bakılıp ölçümleri alınırken farkedilen bir klinik durumdur. Bu durumun öncelikle doÄŸrulanması gereklidir. Çünkü, ultrason aleti ile alınan görüntüler bazen yanıltıcı olabilmektedir. Yani ense kalınlığından ÅŸüphelenilen her hastada ense kalınlığı olmayabilir. Bu konuda tecrübeli bir Perinatoloji (Riskli gebelik) uzmanı görüÅŸü alınması gereklidir. Çünkü, buna göre hastanın takibi ve yapılacak iÅŸlemler deÄŸiÅŸebilmektedir.

Bebekte ense kalınlığı sebeplerine bakacak olursak, kromozom bozuklukları, lenf sıvısı dolaşım bozuklukları, bebekte kan dolaşım bozukluÄŸu yapan durumlar, bebeÄŸin kalp hastalıklarını ve iskelet displazileri dediÄŸimiz bebeÄŸin iskelet sistemi sakatlıklarını öncelikle sayabiliriz. Bunun dışında, çok sayıda hastalığın anne karnındaki bebekte belirtisi ense kalınlığı ÅŸeklinde görülebilmektedir. Ayrıca, bazı durumlarda ense kalınlığı açısından gebelikte araÅŸtırılan ve kromozom bozukluÄŸu ve yukarıda saydığımız durumlardan biri bulunmayan bebeklerin çoÄŸunluÄŸunda doÄŸumda saÄŸlıklı bebekle de karşılaÅŸabilmekteyiz. Ense kalınlığı varlığı, bebeÄŸin sakat olduÄŸunu kesin göstermese de, gebelikte veya doÄŸum sırasında yapılması gerekebilecek iÅŸlemleri düÅŸünerek, gebelikte ayrıntılı olarak incelenmesi gereken bir klinik durumdur.